Slider 01Slider 02Slider 03 Slider 04 Slider 05
 

Предшколска установа
"Наша радост"
Tel/fax: 032 817 339
Tel/fax: 032 819 494
E-mail: vrticlucani@mts.rs
E-mail: nasaradostlucani@gmail.com
Web: www.vrticlucani.edu.rs



 

 

 

 




















Један дан са предшколцима

Припремни предшколски програм је почетак формалног образовања, тако да је тај део значајан у целокупном образовном сисетему. Деца предшколског узраста не уче као у основној школи, али свакако уче, истражују, учествују, доприносе заједници кроз различите активности. Игра предствља основу за свако учење. У одабиру тема/пројеката који ће се реализовати са децом, фокус је на њиховом искуству и реалном животном контексту. На који начин , окружење може да буде неисцрпна инспирација за свако учење и истраживање, најбоље су показали предшколци из припремне групе у Доњем Дубцу и њихов васпитач Маријана Тадић. Предшколци заједно са својим васпитачем искористили су ресурсе самог окружења у развијању пројекта. Доњи Дубац је место са изузетном природом, која је у великој мери очувана , становноштво осим пољопривредом се бави и сакупљањем печурака и других дивљих плодова. Печурке као извог прихода локалног становништва су били инспирација да се деца са тиме ближе упознају. Деца су прво испричала своја искуства која имају везано за сакупљање печурака, њихове називе и места где их проналазе. Већина је знала да разликују јестиве од отровних печурака, што указује да активно учествују у прикупљању истих. Сама прича о печуркама раширила се на то где све успевају ( какво је земљиште, да ли могу да расту у контролисаним условима), за шта се користе, на који начин се користе у исхрани, њихова лековита својства.. Оно што ову групу разликује од других јесте да сами спремају различите специјалитете. Предшколска група, је у оквиру основне школе, има своју кухињу што им омогућава да користе постојеће ресурсе у припреми хране.Тако је оживео центар кухиње. Деца су спонтано доносила од куће све оно што може да се нађе у кухињи: од разног посуђа, прибора за јело, намирница које користе свакодневно (со, шећер, брашно , уље ). Једног петка одлучили су да направе палачинке (договорили су се да свако донесе шта је потребно). Палачинке су пекли на свом шпорету на дрва у кухињи. Деца су уживала у целом процесу прављења палачинки, готове су поделили другарима из школе. Од тада сваког петка деца спремају неки слаткиш за себе и своје другаре.Правили су питу од јабука, шам ролне, пицу, бакин колач, медено срце, куглице од банане и кекса. Цео процес спремања хране доприноси да свако дете буде активни учесник, вежба моторику , кординацију, учи се стрпљењу, толеранцији, самосталности. Крајња идеја да се направи „Наш мали кувар“, од рецепата који су доносили и да се у томе нађу њихови огринални рецепти ( које су заједно смислили).